Moooolllyyy

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Molly Johansson - 20 augusti 2012 20:14

Hej!
Nu ser jag på Robinson.


Tänkte berätta lite om skoldagen nu.

Först så samlades alla på skolan på skolgården.

Då väntade vi tills våran klass fick gå till vårat nya klassrum.

Det är större och bättre.

Vi har en platt TV.

Förut hade vi en ful tjock TV.

Men vi har ju en ny lärare som verkar jättesnäll och bra!

Men vi gick ner till stranden och åt glass med dom andra femmorna.

Vi gör lite mer tillsammans nu än förut.

Vi är liksom tre femor.

Men på stranden gjorde vi lite lekar.

men först åt vi glass.

Men nu tänkte jag berätta lekarna.


Först körde vi Peparkaksleken.

Regler:

Man står två och två i en ring armkrok.

Sen så är det två som inte(Från början) ska ha någon att stå brevid.

Men iaf.

Ena ska jaga den andra.

Sen ska den andra som blir jagad kroka fast i en som står och väntar.

Om en krokar fast i en så ska den andra springa.

Sen så håller man på så.


Kedjan:

Regler:
En tar.

Sen ska den datta alla som han/hon får tag i.

Sen så får man välja lite om kedjan ska bli hur lång som helst elr om man är fyra så delar man på hälften.

Men det är typ som datten fast det blir mer och mer som tar.


Kramdatten:
Regler:
En tar.

Sen ska den som tar datta alla som springer runt.

Sen om man blir tagen ska den stå kramredo:)

Man blir fri genom att en kommer och kramar en.


Gengångaren:
Regler:

Ett ute och inne lag.

Utelaget står som man gör på brännboll.

Innelaget står i två led.

Ett som vill utmana sig själv som kommer vara inuti ett område.

Den andra kommer sjuta ut en boll med fötterna så långt man kan.

Sen ska den som sjöt springa så långt som man har bestämt.

Sen innelaget ska då ta bollen och försöka träffa den som springer i området.

Om den som springer i området inte blir träffad på en tid som kommer nedanför har den vunnit.

Annars inte.

Men den som springer ska springa på en runda och nudda något.

Då har den som är i området klarat sig.


Asså om ni inte förstog så kan jag förstå det.

Det är svårt att skriva och förklara.

Men aja.

 

Såg att Tova hade gjort en lite cool och rolig bild på min dator:)

 

Ser ni...? ....LOL

Haha!

Men japp!

Hejdå!























Av Molly Johansson - 20 augusti 2012 17:07

Hej!
Nu är jag hos Anna.
Just nu är Ella på Annas rum.

Av Molly Johansson - 20 augusti 2012 07:58

Tröja Över- KappAhl
T-Shirt-Gina Tricot
Shorts-KappAhl
Tights-H&M
Klassen bakom(kort anna)

Av Molly Johansson - 20 augusti 2012 07:49

Hej!
Nu så står jag på skolgården.
Väntar på att lärarna ska komma.
Anna Clara Emma Cissi Tella Lua
hejdå!

...

Av Molly Johansson - 20 augusti 2012 07:34

Hej!
Nu står jag och väntar vid en rondell på kompisar.
Nu ska vi snart till skolan.
Så jag hann slänga in ett snabbt inlägg!
:)
Men ha det så bra första dagen i skolan.
För ni som börjar idag.
Hejdå!

Presentation


•Molly• •Vänner• •Smink• •Nagellack• •Min vardag• •Shopping• •Med Mer•

Vill du fråga mig något?

195 besvarade frågor

Omröstning

Skulle ni fortsätta läsa min blogg om jag byter till devote eller blogg ?
 ABSOLUT
 NEJ
 KANSKE

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Finns också på

Instagram: mollan_01


Ovido - Quiz & Flashcards